برای دانلود سریع فایل کافیست روی دکمهی پایین کلیک کنید
برای دانلود اینجا کلیک فرمایید ( هزینه یابی کیفیت چیست )
· • • • • • • • °° • هزینه یابی کیفیت چیست هزینه یابی کیفیت چیست هزینه یابی کیفیت یا چیست؟ هزینه یابی کیفیت یا چیست؟ هزینه یابی کیفیت، از مباحث مدیریتی است که می تواند وضعیت و عملکرد شرکت را از ابعاد مختلف نشان داده و با مقایسه روند هزینه های کیفیت، می توان هزینه کیفیت شرکت را کنترل و بهبود بخشید › › هزینه یابی کیفیت یا چیست؟ هزینه یابی کیفیت یا چیست؟ › مطالبآموزشی › هزینه یابی کیفیت یا چیست؟ › مطالبآموزشی › هزینه یابی کیفیت، از مباحث مدیریتی است که می تواند وضعیت و عملکرد شرکت را از ابعاد مختلف نشان داده و با مقایسه روند هزینه های کیفیت، می توان هزینه کیفیت شرکت را کنترل و بهبود بخشید هر سازمانی نگاهی دقیق تر به هزینه کیفیت و کاربردهای آن › نگاهی دقیق تر به هزینه کیفیت و کاربردهای آن › مدل هزینه فرایند در میان مدلهایی که عنوان کردیم یکی از معروفترین و قدیمیترین مدلهای هزینه کیفیت، مدل است که مخفف واژههای ، و میباشد برای آشنایی نگاهی دقیق تر به هزینه کیفیت و کاربردهای آن تعریف علمی و دقیق هزینه کیفیت چیست؟ تعریف علمی و دقیق هزینه کیفیت چیست؟ طبق استاندارد ، هزینه کیفیت به کل هزینهٔ کار منطبق و هم چنین هزینهٔ جبران کار نامنطبق اطلاق میگردد چرا که سیستم مدیریت کیفیت چیست؟ سیستم مدیریت کیفیت چیست؟ طبق استاندارد بینالمللی سیستم مدیریت کیفیت برای سازمان یک تصمیم استراتژیک است که میتواند به بهبود عملکرد کلی و انواع مدلهای تعیین هزینه کیفیت چیست؟ انواع مدلهای تعیین هزینه کیفیت چیست؟ همانطور که قبلاً مطرح شد، هزینههای کیفیت عبارتاند از کل هزینههای تحمیل شده بهواسطه سرمایهگذاری در اجتناب از عدم انطباق با الزامات، ارزیابی مح چطور یک سیستم هزینه کیفیت را پیادهسازی کنیم؟ چطور یک سیستم هزینه کیفیت را پیادهسازی کنیم؟ اگر میخواهید یک سیستم مدیریت هزینه کیفیت بهینه را در سازمانتان مستقر کنید کافی است گام اساسی بردارید که این گام ها به روند شرکت برای دستیابی به بررسی هزینه ها در حوزه مدیریت کیفیت توضیح کامل صنایع مگ › › بررسی هزینه ها در حوزه مدیریت کیفیت توضیح کامل صنایع مگ › › هزینه کیفیت هزینه چیست؟ هزینه شامل بهای اشیا یا خدماتی است که برای تحصیل درآمد مورد نیاز می باشد هزینه یابی کیفیت – مدیریت مالی › هزینهیابیکیفیتهزینه یابی کیفیت – مدیریت مالی › هزینهیابیکیفیت هزینه یابی کیفیت در سه مرحله اساسی قابل اجراست ۱ تعیینگروه بندی هزینهها ۲ تدوین سر فصلهای حسابداری و تطبیق و به روز کردن سیستمحسابداری شرکت ۳ جمع آوری دادههای عملیات شرکت و تحلیل هزینه یابی کیفیت، محرکی برای بهبود مستمر پایگاه اطلاعرسانی › هزینه یابی کیفیت، محرکی برای بهبود مستمر پایگاه اطلاعرسانی › اهداف و استراتژیهای هزینه یابی کیفیت مزایا و فواید استفاده از سیستم هزینه یابی کیفیت موانع توسعه هزینه یابی کیفیت عوامل مؤثر بر سیستم هزینه یابی کیفیت مدل اقتصادی هزینه یابی کیفیت شرکتهای با فرآیندهای سنتی شرکتهای با فرآیند در حال توسعه روند تکامل هزینه یابی کیفیت هزینه یابی کیفیت و مدیریت زنجیره تامین استفاده از اطلاعات هزینه یابی بر مبنای کیفیت برای استرتژی بهبود استراتژی و اهداف ایجاد سیستم هزینه یابی کیفیت برپایه اصولهای – برای هر عدم انطباقی یک علت ریشهای وجود دارد، – علتها قابل پیشگیری هستند – پیشگیری همیشه ارزا نتر است چرخه مدیریت کیفیت برقرار میشود اهم اهداف بکارگیری از سیستم هزینه یابی کیفیت در سازمانها عبارت است از ۱ تشخیص کلیه فعالیتها و امور انجام شده در نیل به کاهش هزینههای کیفی ۲ بر هزینههای کیفیت نیز در پرده ابهام قرار گرفته است، لذا ارائه تصویر روشن از این امر برای شرکتها از اهمیت ویژهای برخوردار است به خصوص که این هزینهها حدود ۲۰ درصد ارزش فروش را به خود اختصاص میدهند برای تببین هرچه بیشتر ضرورت استفاده از هزینههای کیفیت به ذکر بعضی از فواید آن میپردازیم • آگاه کردن پرسنل شرکت از هزینههای مربوط به کیفیت ضعیف محصو • نبود وجود رقابت داخلی • اجرای خط مشیها و آیین نامه نکردن هزینهیابی کیفیت • ناتوانی شرکت در تامین اطلاعات مورد نیاز سیستم هزینه یابی کیفیت • نبود آموزش مستمر کارکنان • نبود انگیزه در کارکنان نسبت به مشارکت در کار ۱ عوامل انسانی؛ این عوامل شامل آموزش کافی، کارکنان با تجربه، نظارت و رضایتمندی کارکنان است ۲ عوامل ماشینی؛ این عوامل شامل قطعات مرغوب، سرعت مناسب، ابزار اندازه گیری مناسب و ماشین آلات نو و پیشرفته است ۳ عوامل طراحی؛ شامل طراحی مناسب قطعات و ترتیب خط تولید ۴عوامل مواد؛ ملزومات و قطعات؛ شامل تأمین مواد و قطعات از یک منبع، محل و جابجایی صحیح، م هر چه سازمان هزینه بیشتری بر روی پیشگیری و ارزیابی لحاظ نماید، مقدار شکست داخلی و خارجی آن کاهش مییابد؛ اما بین نحوه هزینه کردن و کاهش متقابل این هزینهها ارتباط خطی وجود ندارد و در یک نقطه این دو منحنی به نقطه بهینه خود میرسند و از آن به بعد تأثیر معکوس خواهد داشت این روند در مورد شرکتهای با فرآیندهای سنتی و شرکتهای با فرآیندهای در حال توسعه در این شرکتها، امکان رسیدن به کیفیت ۱۰۰ درصد وانطباق کامل محصول با مشخصههای مورد نظر از طریق اعمال فعالیتهای ارزیابی و پیشگیرانه وجود ندارد و در هر صورت درصدی عدم انطباق برای محصول در مقایسه با آنچه باید مطابق آن باشد، وجود خواهد داشت نمودار رابطه بین میزان هزینههای صرف شده برای هزینههای ارزیابی و پیشگیرانه را با هزینههای شکست داخلی و خارجی در این شرکتها، رسیدن به کیفیت ۱۰۰ درصد مطابق با آنچه مورد نیاز است، امکان پذیر میباشد اگر چه در قسمتهای انتهایی نمودار، روند افزایش هزینههای ارزیابی و پیشگیرانه نسبت به ابتدای آن بسیار سریعتر است، اما نهایتا منجر به رسیدن به کیفیت انطباق صد درصد شده و هزینههای شکست داخلی و خارجی به صفر میرسند که در نتیجه آن مجموع کل هزینههای کیفیت در نقطه ۱ مدل اولین روشی که در هزینه یابی کیفیت ارائه شده است، همان روش است که امروزه به روش سنتی معروف شده است در این روش هزینههای کیفیت به چهار بخش که به اختصار در زیر آورده شده است، تقسیم میشود الف هزینههای شکست داخلی هزینههایی که برای ارزیابی، تصحیح و یا جایگزینی محصول قبل از اینکه محصول به دست مشتری برسد، انجام میشود ب هزینه مدیریت زنجیره عرضه نه تنها باید به بررسی راههای کاهش هزینه در سراسر کانال عرضه و خدمات بپردازد، بلکه باید بین تقاضای روزافزون مشتریان برای ارائه خدمات به موقع و کارآمد موازنه ایجاد کرده و از تحولات سریعی که در عرصه فناوری صورت میگیرد نیز غافل نباشد مدیریت کارآمد زنجیره عرضه به یک شرکت امکان میدهد تا تولید و انتقال محصولات در کل کانال تولید و تو بهسازی کیفیت پروژهها باید بر اهداف جزئی و کلی تجارت در ارتباط باشد اگر استراتژی افزایش سهم بازار باشد، پروژههای انتخابی باید بر این نقاط متمرکز شوند؛ چراکه بزرگترین تاثیر را بر تصمیمات خرید مشتریان کنونی و مشتریان آتی دارد درمقابل اگر استراتژی تجاری شرکت مبنی بر افزایش سود با تولید یک محصول خاص باشد، پروژه انتخابی باید بر مبنای کاهش هزینههای روش های هزینه یابی کیفیت › › روش های هزینه یابی کیفیت › › روش های هزینه یابی کیفیت پیروزی در بازارهای رقابتی امروز مستلزم عوامل متعددی است یکی از مهمترین این عوامل بهبود مستمر در امر کیفیت است
برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید
دانلود مستقیم و سریع